Thursday, December 30, 2010

Frânturi de lectură și viață...





Nu mi-a placut Anna Karenina, nici Lolita , nici Emma Bovary și cu atât mai puțin Ada Veen. Mi-au plăcut cărțile, însă ele, personajele, m-au dezgustat de prea multe ori. Pentru prea multă naivitate și prea puțină inocență, veșnică nemulțumire, disperare sau prea mult patos, pentru prea mult erotism, prea puțină forță, prea puțină feminitate autentică, prea multă slăbiciune, nu mi-a plăcut lipsa de curaj și lipsa de asumare. Tinere sau bătrâne, femeile au un mare defect, sunt capricioase și dacă în doza potrivită asta face parte din farmecul lor, orice mică exagerare le face dizgrațioase. Nici nu mai spun de cele care ajung să îmbătrânească cu acest defect, nu este nimic mai jenant decât o bătrână capricioasă.

***
Din păcate, timpul trece peste noi mai repede și parcă mai brutal, cu toate că ne agățăm cu atâta disperare de orice fărâmă de tinerețe și frumusețe pe care le poți avea la nesfârșit ... dacă ți le permiți bineînțeles.Poți avea aproape orice dacă îți permiți, înafară poate de un suflet liber sau de o clipă în plus de viață, atunci când o clipă valorează totul.

***
Being John Malkovich (1999) un film absolut genial , original, sublim, nebun, magic care vine cu o idee atât de atractivă și atât de bine jucată, încât nu te poți opri să nu te gândești măcar pentru o clipă ” ce ar fi dacă?!” Dacă nu ai o imaginație debordantă , nu agreezi și nu înțelegi comediile negre, dacă ești un om absolut normal și ”în deplinătatea facultăților mentale” mai bine îl eviți pentru că cel mai probabil o să-ți provoace o repulsie greu de stăpânit. Celorlalți vizionare plăcută!

Tuturor un an nou mai bun și mai puțin crizat ! :)

7 comments:

  1. Sa ai un an perfect Simona! :)

    ReplyDelete
  2. Mersi Ado , la fel să fie și al tău! :)

    ReplyDelete
  3. Anonymous9:58 AM

    simonique

    cand citeam impresiile tale scrise desavarsit am realizat ca sunt atat de aculturalizat in ultima vreme!!! Dar ceea ce ai scris m-a convins pînã la suferinta, daca nu va fi asa, sã vad acest film. Sper sa il gasesc pe undeva. Si mai ales,sper sa gasesc timp pentru a-l urmari ca mai apoi sa iti dau dreptate. Sau nu!

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Anonymous10:53 PM

    This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  6. am facut-o! Impresionant! Inca sunt sub imperiul parabolei. Iar pe Catherine Keener, de care nu stiam ca exista, am inceput s-o ador. As vrea in mintea lui John...

    Sunt multe de discutat pe marginea filmului dar nu e locul aici!

    Iti multumesc ptr ca existi chiar si in lumea mea virtuala. Azi m-ai imbogatit spiritual!

    ReplyDelete
  7. Oamenii,mereu surprinzători!Îți mulțumesc și eu pentru că mi-ai amintit acest lucru.

    ReplyDelete