Thursday, April 23, 2009

Eden à l'Ouest



De mult căutam un film care să-mi meargă direct la suflet şi ieri în sfârşit l-am găsit. Nu ştiu dacă e un film bun sau doar unul mediocru, cum tind să spună criticii, pentru că nu mă pricep să judec din punctul de vedere al specialiştilor. Ştiu doar că mie mi-a plăcut.

Este vorba de noul film al lui Costas-Gavras, Eden à l'Ouest sau conform traducerii româneşti Paradis în Vest. E povestea lui Elias (Ricardo Scarmarcio), reprezentant al emigrantului universal, fără origini şi fără o destinaţie precisă, care caută o lume mai bună în vest, în film echivalentul Uniunii Europene. Aventura lui Elias începe pe marea Egee, când vasul care trasporta emigranţii ilegali este acostat de paza de coastă, determinându-i pe unii dintre ei să înoate până la mal. Ceea ce urmează, e o poveste despre capacitatea de adaptare a personajului principal, despre exploatarea imigranţilor prin munca la negru, despre sărăcie şi despre oameni de toate felurile aşa cum întâlneşti în viaţă. În final, rămâne Parisul, magia optimismului şi speranţa care nu moare niciodată.

Un film uşor de digerat pentru noi esticii, pentru că, poate îl înţelegem mai bine, pentru că este povestea părinţilor noştrii , a prietenilor sau poate chiar a noastră. O problemă socială, prezentată cât se poate de liric, aşa cum imi place mie şi o adevărată călătorie atât pentru personaj cât şi pentru tine ca specatator.Un film de nota 10 dacă mă întrebaţi pe mine.

click pentru trailer


6 comments:

  1. Se putea sa nu iti placa tie ceva legat in final de Paris?! :P

    Cautam, vizionam, ne spunem parerea. :)

    ReplyDelete
  2. Trebuie să recunoşti că Parisul are farmec :P
    dar şi mai mult farmec are...drumul până la Paris :)

    Sper să-ţi placa.

    ReplyDelete
  3. Nu recunosc nimic pana nu vad. :P

    O sa imi placa pentru ca tu esti un critic fin de film. :)

    ReplyDelete
  4. şi eu care credeam că tu esti criticul fin :-"

    ReplyDelete
  5. Mi-a placut filmul, m-a dezamagit putin executia finalului (trucajul cu stelutele), desi ma asteptam ca magicianul sa nu rezolve situatia:)

    ReplyDelete
  6. Ideea in sine la faza aia mie mi-a plăcut, dar cred că se putea alege o alt mod de a o reprezenta...puţină lumină aşa mai strălucitoare pe contur era de ajuns pentru că steluţele alea arată rău de tot sunt de acord...

    In rest, finalul, mai ales partea în care el merge mai departe şi totul în jur se opreşte chiar mi s-a părut inspirat.

    Daca magicianul rezolva situaţia era prea nerealist...deşi într-un fel a rezolvat-o... Eşti la Paris, m-ai văzut, ia bagheta şi descurcă-te ...c'est la vie!!

    Mă bucur oricum că ţi-a placut. :)

    ReplyDelete